Intuitīvas tehnoloģijas

Šobrīd modernās tehnoloģijas svin savu uzvaras gājienu – tas pamanāms ikvienā nozarē. Un auto industrija noteikti nav izņēmums. Auto ražotāji pakāpeniski ievieš intuitīvās tehnoloģijas, un tas tiek darīts ar vienu mērķi – atvieglot auto lietošanu.

Turpinājumā nedaudz vairāk par jaunākajām tehnoloģijām, par kurām var priecāties jaunāko auto modeļu īpašnieki. 

Automātiskā ātruma samazināšana

Drošība uz ceļa pirmajā vietā – tas ir skaidrs arī auto ražotājiem, tādēļ liela daļa jauninājumu paredz tieši drošības uzlabošanu. Piemēram, Ford ir izgudrojis risinājumu situācijai, kad auto vadītājs izvēlas manevram (piemēram, līkuma izbraukšanai) nepiemērotu ātrumu. Tādā gadījumā transporta līdzekļa braukšanas ātrums tiek samazināts automātiski. 

Automātiskā bremzēšana

Pieminēšanas vērta ir arī tāda tehnoloģija kā automātiskā bremzēšana. To piedāvā auto ražotājs Volvo. Ar vairāku sensoru palīdzību tiek vērtēta situācija un apkārt esošie objekti, lai nepieciešamības gadījumā spēkrats pats varētu veikt bremzēšanu. 

Šī tehnoloģija ir ļoti noderīga, ja uz ceļa notiek kāda neparedzēta situācija, kur nepieciešams strauji bremzēt, kā arī gadījumos, kad auto vadītājs, noguruma mākts, aizmieg pie stūres. 

Pretizslīdēšanas un ceļa seguma noteikšanas sensori 

Jaunākie automašīnu modeļi mēdz būt aprīkoti ar pretizslīdēšanas un ceļa seguma noteikšanas sensoriem. Ar to palīdzību var noteikt gan ceļa seguma tipu, gan arī savlaicīgi konstatēt riska faktorus, piemēram, apledojumu un slapju ceļa virsmu, lai novērstu ar automašīnas izslīdēšanu. 

Atkarībā no auto modeļa un tā, kāda riepu tehnoloģija tiek izmantota, šī situācija var tikt risināta dažādos veidos, piemēram, samazinot braukšanas ātrumu un apgriezienu skaitu vai ieslēdzot pilnpiedziņu. 

Noguruma pakāpes kontroles sistēma 

Par drošību uz ceļa gādāt palīdz arī noguruma pakāpes kontroles sistēma (Attention Assist), ko auto ražotājs Mercedez – Benz izmanto jau kopš 2009. gada. Šī tehnoloģija nemitīgi analizē auto vadītāja braukšanas stilu un vērtē to, ņemot vērā dažus desmitus dažādu parametru. Tad, kad sensors atpazīst nogurumam raksturīgas pazīmes, seko signāls un panelī parādās aicinājums ceļu neturpināt. 

Protams, šī sistēma kalpo tikai kā palīglīdzeklis – pirms došanās ceļā autovadītājam pašam tomēr vajadzētu izvērtēt savu noguruma pakāpi un spēju pilnvērtīgi koncentrēties uz to, kas notiek uz ceļa. 

Sensori, kas brīdina par nepietiekamu distanci

Jau pieminētais Mercedez- Benz var lepoties ar vēl kādu intuitīvu tehnoloģiju savos automobiļos – sistēmu, kas brīdina par nepietiekamas distances ievērošanu starp citiem transportlīdzekļiem un citiem objektiem, kā arī gājējiem. Gadījumā, ja autovadītājs uz šo brīdinājumu nereaģē, tiek ieslēgta automātiskā bremzēšana. 

Pārnesumkārbu tehnoloģijas 

Auto vadīšanu atvieglo arī pārnesumkārbās izmantotās tehnoloģijas. Ne velti tik iecienītas ir automātiskās pārnesumkārbas, kas ir ērti lietojamas un drošas. Protams, lai automātiskās  pārnesumkārbas izmantošana sniegtu tikai pozitīvu pieredzi, ir jāievēro daži pamatprincipi. 

Jebkurā gadījumā – par to, kā automātiskā pārnesumkārba atšķiras no mehāniskās pārnesumkārbas, kā arī – ko ņemt vērā, izmantojot šāda tipa pārnesumkārbu, vērts  uzzināt vairāk

Adaptīvā kruīza kontrole 

Adaptīvā kruīza kontrole 

Ikdienā noderīga arī jau ierastā, labi zināmā kruīza kontrole, kas autovadītājiem vairs nav nekāds jaunums. Tomēr adaptīvā kruīza kontrole ir pavisam kas cits – tā dod iespēju vēl mazākā mērā iejaukties auto vadīšanā. Tā uztver apkārt notiekošo – gan attālumu starp citām automašīnām, gan to pārvietošanās ātrumu, tādā veidā pielāgojoties situācijai. 

Braukšanas joslu sistēma 

Automašīnā esošie sensori analizē, vai automašīna pārvietojas pa vajadzīgo joslu. Ja autovadītājs izbrauc no savas braukšanas joslas un neieslēdz pagrieziena rādītāju, automašīna par to brīdina. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *