riepu kopšana

Pārvietojoties ar auto, mēs paļaujamies uz četrām riepām, kuru protektora virsma ir vien cilvēka plaukstas izmērā. Auto riepas atbild par vadītāja un pasažieru drošību, tādēļ ir svarīgi tās uzturēt perfektā kārtībā. 

 

Lūk, daži padomi, kā rūpēties par auto riepām.

 

Regulāri pārbaudi riepu spiedienu

 

auto riepu spiediens

 

Riepu spiedienu vajadzētu pārbaudīt vismaz reizi mēnesī. Standarta riepa zaudē aptuveni vienu PSI mēnesī, turklāt aukstajos mēnešos tā zaudē vēl vairāk. Nepietiekami piepūstas riepas samazina auto veiktspēju, kā arī izraisa priekšlaicīgu protektora nodilumu. Kvalitatīvas riepas ir dārgas, taču, regulāri pārbaudot to spiedienu, vari manāmi pagarināt riepu ilgtspēju.

 

Lai noskaidrotu, kāds spiediens nepieciešams konkrētām riepām, apskati norādes riepu sānos, lietošanas instrukciju vai auto rokasgrāmatu.

 

Regulāri pārbaudi riepu tehnisko un vizuālo stāvokli

Kad pārbaudi riepu spiedienu vai mazgā savu auto, velti arī nedaudz laika, lai apskatītu riepas. Apskati, vai tām nav plaisas, izciļņi vai tajās nav kādi svešķermeņi. 

 

Ja pamani kaut ko aizdomīgu, noteikti vajadzētu nekavējoties doties uz tuvāko servisu vai kur citur, lai atrisinātu radušos problēmu. Jo biežāk un rūpīgāk pārbaudīsi riepu tehnisko un vizuālo stāvokli, jo lielāka iespēja, ka tās kalpos ilgāk.

 

Regulāri veic riepu rotāciju

Lai saglabātu vienmērīgu protektora nodilumu un gūtu no riepām maksimālu labumu, ieteicams ik pēc 10 000-15 000 km veikt riepu rotāciju. Ja riepu komplektu iegādājies riepu veikalā vai servisā, iespējams, riepu rotācija tiks veikta par velti. 

 

Ja tomēr, nē, atceries, ka riepu rotācija ir salīdzinoši lēts pakalpojums, taču tas ir ļoti nozīmīgs un nepieciešams, kad runa ir par riepu kvalitāti un Tavu drošību  uz ceļa.

 

Nepārslogo auto

Informācija par to, cik liela ir Tava auto kravnesība, pieejama Tava auto rokasgrāmatā. Jo lielāks svars, jo lielāka slodze riepām, tādēļ arī auto pārslogošana var izraisīt pamatīgus riepu bojājumus. 

 

Vajadzētu ievērot to kg skaitu, ko noteicis ražotājs – lai arī riepas pārslodzes gadījumā neuzsprāgs, tas noteikti ietekmēs auto veiktspēju, jo riepas nespēs pareizi funkcionēt.

 

Negaidi pēdējo brīdi, kad mainīt riepas

 

automašīnas riepu maiņa

 

Riepas ir dārgas un loģiski, ka nevienam nepatīk šķirties no lielas naudas summas, tomēr, braucot ar auto, kura riepas ir nolietojušās, Tu pamatīgi riskē. Vairumam riepu starp protektoriem ir nodiluma josla – ja riepas protektora dziļums ir šajā joslā vai zem tās, ir pienācis laiks mainīt riepas. 

 

Vēl viens triks, kā pārbaudīt, kad pienācis laiks mainīt riepas – izmantojot 2 eiro monētu. Monētas ārējā gredzena daļa ir 4mm plata, un, ievietojot monētu riepu ūdens novadīšanas kanālos, ir iespējams aptuveni noteikt protektora dziļumu.   

 

Jebkurā gadījumā pirms sezonas ieteicams pārbaudīt protektora dziļumu servisā vai citur, kur to iespējams izdarīt profesionāli. Nevajadzētu vadīties uz sajūtu pamata! 

Atceries – Latvijas likumdošana paredz, ka minimālais protektora dziļums vasaras riepām drīkst būt 1,6 mm, savukārt ziemas riepām 4mm.

 

Regulāri veic riepu balansēšanu

Nebalansētas riepas var radīt ātru un nevienmērīgu nodilumu, kā arī pamatīgi apgrūtināt auto vadīšanu. Visām četrām riepām vajadzētu atrasties perpendikulāri ceļa virsmai un paralēli savā starpā. Kad visas riepu zonas svara ziņā ir pēc iespējas līdzīgākas, riepa ripo brīvi – tas garantē vienmērīgu protektora nodilšanu un riepas ilgtspēju.   

 

Balansēšana uzlabo arī auto vadītāja un pasažieru komfortu – nebalansētas riepas pamatīgi kustas, radot nepatīkamu vibrāciju. Balansēšanu var veikt teju jebkurā autu servisā, tādēļ noteikti ik pa laikam pārliecinies, ka Tava auto riepas atrodas līdzsvarā un nepieciešamības gadījumā nekavējoties veic balansēšanu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *