rūsa

Korozija jeb rūsa nepārprotami ir viens no nepatīkamākajiem faktoriem, ar ko nākas saskarties pat salīdzinoši jaunām automašīnām. Jāatzīmē, ka Latvijas laika apstākļi ir visai piemēroti rūsas izcelšanās problēmai, jo tai ļoti patīk mitrums. Rūsa veidojas oksidācijas rezultātā, spēkrata virsmai saskaroties ar gaisu, mitrumu un citiem agresīviem ārējās vides apstākļiem. 

 

Ietekmēt laika apstākļus diemžēl nav Tavos spēkos, taču ir lietas, ko vari ievērot, lai izvairītos no saskaršanās ar šo sāpīgo problēmu. Viena no tām ir pareiza spēkrata izvēle. 

 

Šoreiz apskatīsim automobiļus, kuri ir atzīti par vispadevīgākajiem korozijas ietekmei.

 

rūsējoši auto

 

Ford Focus 

Pirmais no automobiļu ražotājiem, kas asociējas ar nelāgajām rūsas problēmām, ir kompānija Ford. Ford Focus I modelis, kas tika ražots no 1998. gada līdz pat 2004. gadam, ir viens no tiem spēkratiem, kas regulāri jāapstrādā ar pretrūsas pārklājumu. Šādas regulāras papildu izmaksas un auto servisa apmeklējumi var sagādāt vien liekas galvassāpes. Ford Focus I jūtīgākās vietas pret koroziju ir riteņu arkas, kravas nodalījuma vāks un laukums ap degvielas uzpildes vāciņu.

 

Arī otrā Ford versija, kas tika palaista apgrozījumā, sākot no 2004. gada līdz 2010. gadam, ir iemantojusi to pašu problēmu. Tiesa šim modelim tā nav tik izteikta, taču mēdz piemeklēt tieši tās pašas spēkrata vietas, kā Ford Focus I modeli.

 

Ford Mondeo

Ford korozijas nelaime diemžēl nebeidzas ar Ford II modeli. Arī nākamo Ford paaudzi piemeklēja tā pati vecā problēma, taču šoreiz vēl izteiktāk. Ford Mondeo, kas tika ražots no 2000. gada līdz pat 2007. gadam, burtiski pievelk rudos pleķus.

Vājākie punkti šim Ford modelim ir automašīnas durvis un kravas nodalījuma vāks. Neskatoties uz šī spēkrata īpaši vieglo padošanos korozijai, tas ir diezgan labi novērtēts citās jomās auto entuziastu lokā.

 

Mazda 3

Arī japāņu autoražotājs Mazda ierindojas rūsai padevīgāko auto topa augšdaļā. Eksperti spriež, ka šī nelaime Mazdas trešo modeli, kas tika laists apgrozībā sākot no 2003. gada līdz 2009. gadam, piemeklējusi tieši ražotāja taupības dēļ. Uz šī spēkrata arkām pretkorozijas apstrāde nav veikta nekādā apmērā. Arī automobiļa durvis un aizmugurējie spārni ir visai padevīgi korozijai. Mazda 3 nebūt nav vienīgais japāņu ražotāja modelis, kuru piemeklējusi korozijas sērga. Problēmas ar rūsu itin bieži ir novērojamas arī Mazda 2 un Mazda 5 modeļiem.

 

Opel Corsa 

Ja aizskarta rudo pleķu tēma, noteikti nedrīkst aizmirst par Vācijas lielražotāju Opel. Eksperti šī ražotāja automašīnas uzskata par visvairāk rūsējošākajām mašīnām. Arī Opel Corsa, kas savu debiju pieteica 2006. gadā, nebija izņēmums. Rūsas pleķi visbiežāk atrodami uz Opel Corsa motora pārsega un bagāžas nodalījuma vāka. 

 

Neskatoties uz faktu, ka rūsa šo automobili ir ļoti iecienījusi, Opel Corsa ir visai populārs spēkrats patērētāju vidū. Ņem vērā, ka pirms lietota Opel Corsa modeļa iegādāšanās, būtu lietderīgi vispirms palūkoties uz spēkratu no cita skata punkta. Noteikti apskati Opel Corsa uz pacēlāja – tas var atklāt apslēptu korozijas pieskārienu.

 

kopšana

 

Nissan Navara

Korozija pavisam noteikti nešķiro automašīnas pēc to markas, izlaiduma gada vai komforta līmeņa. Arī ērtais un revolucionārais Nissan Navara, kas tika ražots no 2004. gada līdz pat 2015. gadam, tika pakļauts nebeidzamai cīņai ar rudajiem rūsas plankumiem. Par nelaimi šim Nissan modelim, korozijas bojājumi skāra tieši svarīgākos automošīnas elementus. Negantā rūsa lielā skaitā gadījumu pārņēma tieši automobiļa rāmi, kas, protams, izvērtās nelabojamos konstrukcijas bojājumos. Arī tādi Nissan modeļi kā Nissan Micra un Nissan Primera ir diezgan padevīgi korozijai.

 

Pareiza kopšana

Pievērs uzmanību, ka arī pavisam jaunas automašīnas saskaras ar rūsas problēmām. Ne visiem auto, vēl atrodoties rūpnīcā, tiek veikta antikorozijas apstrāde. Auto eksperti uzsver, ka dažādi automašīnu modeļi tiek apstrādāti atšķirīgi, proti, daži tiek apstrādāti pa pusei un citi netiek apstrādāti nemaz.

Ja sadzīvošana un cīņa ar koroziju neietilpst Tavos nākotnes plānos, noteikti izvairies no augstāk minētajām automašīnu markām.

Atceries, ka auto ir regulāri jākopj, jāmazgā un jāuzglabā atbilstošos apstākļos, lai rūsa no tā turētos pa gabalu! Tikpat svarīga ir laicīga OCTA polises iegāde un visu satiksmes noteikumu ievērošana.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *