octa cena

Lietoto automobiļu tirgus ir ļoti plašs un bagātīgs, taču, lūkojoties pēc jauna spēkrata, nedrīkst aizmirst par riskiem un sevis pasargāšanu no krāpniekiem, kas cenšas “iesmērēt” bojātus, vecos auto, kā arī melo par citiem ar transportlīdzekli saistītiem jautājumiem.

Lūk, piecas svarīgas metodes, kuras katrs lietota automobiļa pircējs var izmantot pirms iegādes, lai vēlāk nebūtu jāpārdzīvo un jāizdod lielas naudas summas servisa pakalpojumos.

1. Auto DNA atskaite

DNA atskaites saņemšana ir maksas pakalpojums, taču, salīdzinot pakalpojuma cenas ar to, ko no šīs informācijas iegūstam, ieguldījums ir tā vērts, jo palīdz izvairīties no pamatīgiem izdevumiem nākotnē. Automašīnas DNA pārbaude tiek veikta, izmantojot VIN numuru (transportlīdzekļa identifikācijas numurs, kas katram auto ir individuāls). Šī atskaite ietver tikai pārbaudītu un oficiālu informāciju no drošiem avotiem, piemēram, transportlīdzekļu reģistru iestādes, finanšu iestādes vai valsts pārvalžu iestādes.

Šī atskaite ļaus uzzināt, vai auto ir cietis avārijā, vai tas ir bijis zagts, kāds ir automašīnas oriģinālais nobraukums, vai ir kādi ražošanas defekti, cik īpašnieki transportlīdzeklim ir bijuši, un kādi ir auto tehniskie parametri.

Izpētot šādu atskaiti, Tev būs daudz vieglāk pieņemt lēmumu, vai auto ir Tev interesējošs, vai nē.

automašīnas diagnostika

2. Auto diagnostika

Ja esi noskatījis sev automašīnu, nebaidies to vispirms nogādāt auto servisā vai tehniskās apskates stacijā, lai no diagnostikas uzzinātu pēc iespējas vairāk informācijas par mašīnu. Serviss vai tehniskās apskates stacija diagnostikas pakalpojumu parasti piedāvā par maksu, taču to izmantot ir vērts, jo pirms iegādes vari tikt saņemta pilnvērtīga informācija par lietotas automašīnas patieso stāvokli. Tādejādi uzreiz sapratīsi, vai būs jāapmeklē autoserviss un mašīnā jāiegulda apjomīgi finansiālie līdzekļi, vai šis lietotais auto ir vidēji apmierinošā stāvoklī, vai veiksmes gadījumā- izcilā tehniskā stāvoklī.

Auto pārbaude, izmantojot speciālu servisa vai tehniskās stacijas aprīkojumu, ietver piekares un bremžu sistēmas, elektro iekārtu un vadības bloku, virsbūves stāvokļa diagnostiku, kā arī kondicionieru un dzinēja diagnostiku, tādejādi automašīnas tehnisko stāvokli varam izpētīt un noskaidrot no A līdz Z.

Ja salīdzinām, cik maksā tehniskā apskate (nedaudz vairāk par 20 eiro), ar to, cik var nākties izdot par remontu, tad pārbaudīt mašīnas stāvokli noteikti ir vērts.

3. Auto pārbaude CSDD

Pārbaudīt automašīnu, kuru gribat pirkt, vienkāršā veidā varat arī CSDD mājas lapas sadaļā “Tehniskā apskate”, bet tas ir iespējams, ja zināt auto numuru. Auto pārbaude pēc numura CSDD mājas lapā ietver plašu informāciju par automašīnas vēsturi – CSDD tehniskās apskates dati, sodi, liegumi, samaksātie nodokļi, nobraukums, kādi ir bijuši aizrādījuma punkti, ejot skati, un vai tehnisko apskati izdevies iziet jau pirmajā reizē.

Auto pārbaude paša spēkiem

4. Auto pārbaude paša spēkiem

Kad dodies pie pārdevēja veikt automašīnas apskati pirms tās iegādes, tad ir dažas lietas, kurām vari pievērst uzmanību, lai pēc vizuālā stāvokļa novērtēšanas un spēkrata izmēģināšanas izvērtētu, vai šo auto ir vērts pirkt.

Vizuālā apskate var tikt sākta ar rūpīgu auto salona aplūkošanu – pārbaudiet drošības jostas, kontaktus, vai vadu savienojumi nekarājas un ir pareizi noslēgti. Ja vadi ir redzami, palūkojieties, vai uz tiem nav ūdens nogulsnējumu pēdu. Auto tīrība var pateikt ļoti daudz arī par pašu saimnieku, tāpēc, ja redzi, ka auto salons ir nekopts, ar pleķiem vai putekļiem, diezgan droši var pieņemt, ka ar auto tehnisko stāvokli arī varētu būt problēmas.

Iedarbini auto un paklausies tā skaņu. Aplūko auto nobraukumu – nav retums, kad skaitli, kas apzīmē nobraukumu, pagriež atpakaļ, tādejādi mānot pircēju. Nav noslēpums, ka nobraukums arī ir ļoti svarīgs nolietojuma rādītājs. Diemžēl mūsdienās nelikumīgi pagrieztie rādītāja skaitļi, kas apzīmē nobraukumu, nereti tiek iekļauti arī oficiālajos dokumentos, kas nozīmē, ka šim rādītājam nevajag uzticēties. Regulētu nobraukumu var pārbaudīt, salīdzinot auto vecumu un nobraukto kilometru skaitu, proti, ja kilometru skaits ir salīdzinoši neliels, bet, novērtējot auto salona stāvokli, redzams. ka tas ir nobružāts, nolietots un automašīnai ir salīdzinoši daudz virsbūves un citu defektu.

Kad esi aplūkojis salonu, vari veikt ritošās daļas pārbaudi. Bieži vien pirmos defektus var pamanīt, jau iedarbinot auto vai ar to pabraucot vismaz pāris kilometrus. Automašīnai nevajadzētu grabēt, klabēt vai vibrēt. Auto vibrācija bieži vien liecina par to, ka var nākties mainīt visu auto piekari, jo tai pakļauti visi auto mezgli. Arī stūres vibrēšana ir slikta zīme, un šo sajūtu noteikti var izbraucot pamanīt uzreiz. Šādas un līdzīgas pazīmes ritošās daļas darbībā vai stūres kontrolē, var liecināt par to, ka, nopērkot mašīnu, nāksies rēķināties ar lielām remonta izmaksām.

Auto pārnesumiem jāpārslēdzas ērti un vienmērīgi, bremžu un citu pedāļu funkcijām jābūt darba kārtībā un tiem jāspiežas viegli. Īpaši pievērs uzmanību un pārbaudi, kāda ir bremžu sistēmu kvalitāte, cik tās ir jūtīgas un kāda ir to darbība.

Jāveic arī dzinēja pārbaude, un to var izdarīt, palūkojoties, vai nav redzama šķidrumu un eļļu noplūde. Pārbaudi arī motora eļļas līmeņrāža un eļļas iepildes atveres vāciņu – ja redzi brūnas nogulsnes, tad droši vari auto nepirkt, jo dzinējs varētu būt bojāts, un tā remonts izmaksās dārgi.

5. Mašīnas, kurām uzreiz saki nē!

Ja Tev ir kaut mazākās aizdomas par to, ka auto ir no Vācijas, un ir viens no 2013. gada plūdu upuriem, tad neiesakām turpināt apskati, jo tas nozīmē, ka automašīnai ir daudz tehnisku problēmu. Detaļas viena pēc otras sāks bojāties, un remonts servisā būs finansiāli neizdevīgs, salīdzinot ar pirkuma summu.

Tāpat, ja redzi, ka nesakrīt atstarpes starp durvīm un spārniem, vai motora pārsega līnija nesakrīt ar labās vai kreisās puses spārnu, pastāv iespēja, ka auto ir salikts no vairāku spēkratu daļām, un no ražotāja tas mērojis tālu ceļu.

Mašīnas, kurām panelī deg drošības spilvens, nozīmē, ka ir bijusi avārijā – drošības spilveni ir izšauti, un šī ir svarīga pazīme, kas sniedz informāciju par auto vēsturi.

Veicot mašīnas apskati, noteikti pārbaudi visu iespējamo, lai pirkums nebūtu jānožēlo un jāizdod servisa remontos daudz naudas. Viena lieta, protams, ir remonti, taču nedrīkst aizmirst, ka mašīnas tehniskais stāvoklis apdraud Tavu un citu drošību, piedaloties satiksmē, jo var notikt negadijums.

Ja būsi vainīgs avārijas izraisīšanā OCTA cena Tev tiks paaugstināta. Bonus malus klases loma OCTA cenas noteiktšanā ir visai nozīmīga, jo biežāka iekļūšana ceļu satiksmes negadījumos nozīmē zemākas klases piešķiršanu un augstāku OCTA cenu. Tādēļ, lai pasargātu sevi un citus, kā arī ietaupītu, brauc prātīgi un iegādājies labu, drošu un uzticamu automašīnu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *