Auto uzturēšana
Biežākās auto apsildes problēmas

Biežākās auto apsildes problēmas

Ziemas laikā mēs paļaujamies uz to, ka automašīnas apsildes sistēma nodrošinās salonā patīkamu temperatūru, kā arī uzlabos redzamību, rūpējoties par to, lai vējstikls braukšanas laikā nebūtu aizsvīdis.

Apsildes sistēmas bojājumus mēs izjūtam nekavējoties, piedzīvojot diskomfortu aukstā laikā. Lai arī gudrākais lēmums šādos gadījumos ir vest automašīnu uz servisu pie meistara, ir vairākas lietas, kuras varam pārbaudīt paši. Ielūkojies izplatītākajās problēmās, kas var ietekmēt auto apsildes sistēmas darbību.

Zems dzesēšanas šķidruma līmenis

Tava auto apsildes sistēma darbojas, izmantojot dzinēja radīto siltumu, lai nodrošinātu spēkrata salonā atbilstošu temperatūru. Kad Tava automašīna darbojas, tā uzsilda dzesēšanas šķidrumu. Pēc tam šis karstais dzesēšanas šķidrums plūst cauri sistēmai, un ventilators izpūš silto gaisu salonā.

Ja mašīnā ir dzesēšanas šķidruma noplūde, tas nenodrošinās sistēmu ar pietiekamu šķidruma daudzumu, lai radītu silto gaisu. Tāpat, ja dzesēšanas šķidrums nav atbilstošā līmenī, tas paaugstina risku, ka dzinējs var pārkārst. Par iespējamu motora pārkaršanu var ziņot arī Check Engine brīdinājuma zīmes auto panelī.

Dzesēšanas šķidrums visbiežāk noplūst, ja sistēmas blīves ir nolietojušās, radiators sācis rūsēt, kā arī ir ieplaisājušas caurules. Šādus bojājumus efektīvi spēs noteikt pieredzējis meistars, taču paši varam viegli pārbaudīt to, vai šķidrums ir atbilstošā līmenī. Tāpat iespējamas noplūdes var identificēt, palūkojoties, vai zem stāvošas mašīnas nav izveidojusies peļķe. Mūsdienās jaunākajos spēkratu modeļos ir iestrādāti sensori, kas palīdz efektīvi identificēt, kurā sistēmas daļā ir bojājumi un noplūdes. Šīs un citas inovācijas auto nozarē nodrošina drošāku un ērtāku braukšanu ikdienā.

Termostata bojājumi

auto termostata bojājumi

Tava transportlīdzekļa termostats pilda svarīgu funkciju – tas nosaka, kad ļaut dzesēšanas šķidrumam plūst cauri dzinējam. Ja dzinējs ir auksts, termostats paliek noslēgts līdz brīdim, kad motors pietiekami uzsilis. Pēc tam termostats atveras un ļauj dzesēšanas šķidrumam cirkulēt sistēmā.

Ja termostats ir bojāts, tas nespēj identificēt, kurā brīdī dzinējam nepieciešams piegādāt dzesēšanas šķidrumu. Un, tā kā Tava auto apsildes sistēmas paļaujas uz karstā dzesēšanas šķidruma plūsmu no dzinēja, saplīsuša termostata rezultātā pa ventilatora atverēm plūdīs ārā vēss gaiss. Turklāt šī problēma var arī veicināt motora pārkaršanu.

Saplīsis ventilatora darba rats

Ventilators nodrošina apsildes sistēmā radītā siltā gaisa nogādāšanu auto salonā. Pat tad, ja visas pārējās sistēmas daļas strādā, Tu nevarēsi izbaudīt siltumu mašīnā, kad ventilatora darba rats nedarbosies. To var viegli noteikt, kad ieslēdz sildītāju – pieliec roku pie vietas, kur parasti plūst gaiss. Ja no tā nejūti nekādu gaisa plūsmu, visticamāk, pie vainas ir saplīsis ventilatora darba rats. Šajā gadījumā bojājumus var radīt motora problēma, īssavienojums vai citas neprecizitātes darbībā.

Piejaukumi vai netīrumi dzesēšanas šķidrumā

Pat tad, ja, pārbaudot dzesēšanas šķidruma līmeni, tas ir pietiekams, sildītājs var nespēt to pienācīgi izmantot, ja šķidrumā ir piejaukumi vai daļiņas, kurām tur nav jāatrodas. Tie parasti var būt rūsas gabaliņi vai citas vielas. Šāds piesārņojums var nobloķēt sistēmu, neļaujot dzesēšanas šķidrumam viegli plūst caurulēs, lai nodrošinātu siltā gaisa padevi.

Lai labotu šo problēmu, mehāniķi visbiežāk veic sistēmas skalošanu un nomaina dzesēšanas šķidrumu.

Sarūsējis auto radiators

Sildītājs nodrošina siltā gaisa plūsmu cauri automašīnas ventilācijas atverēm. Ja radiatora uzbūvē rodas korozija, tās rezultātā no ventilatora plūstošais gaiss nebūs silts, bet tikai remdens, vai pat auksts.

Ja automašīnas tehniskos jautājumus visbiežāk varam atrisināt, dodoties uz servisu, tad apdrošināšanu iespējams ērti iegādāties internetā. OCTA online būs pieejama Tev jebkurā brīdī, atliek tikai izvēlēties sev piemērotāko piedāvājumu!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *