octa polises

OCTA polises cena ir viens no svarīgākajiem un savā ziņā arī sāpīgākajiem jautājumiem, par kuru satraucas transportlīdzekļu īpašnieki. Automašīnas uzturēšana saistās ar virkni dažādiem izdevumiem – par degvielu, remontu, tehnisko apskati, nodokļiem, kā arī, protams, apdrošināšanu. Nav šaubu, ka autovadītāji vēlas pēc iespējas samazināt izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekli, un, lai arī ir maksājumi, no kuriem izvairīties nav iespējams, ir veidi, kā varam mēģināt samazināt šīs izmaksas, apzinoties to, piemēram, kādi faktori nosaka OCTA polises cenu.

To, cik katrs no mums maksā par OCTA polisi, ietekmē vairāki faktori, un apdrošinātāji tos ņem vērā, izvērtējot katru gadījumu. Lai arī faktoru skaits un daudzveidība var būt nedaudz atšķirīga, ir svarīgākie pamata kritēriji, par kuriem būtu jāzina ikvienam transportlīdzekļa īpašniekam.

  • Bonus-Malus klase.

Ikvienam sevi cienošam šoferim būtu jāzina, kas ir Bonus-Malus sistēma, un kā tā darbojas. Diemžēl Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) aptauja norāda pretējo, proti, ka daļai transportlīdzekļu īpašnieku trūkst izpratnes par šo tik svarīgo tēmu.

Pa tad, ja Tev šķiet, ka esi šīs jomas lietpratējs, vienmēr ir vērts atsvaidzināt zināšanas. Bonus-Malus sistēma sāka darboties jau 2006. gadā, un ar tās palīdzību transportlīdzekļu īpašniekus vienkāršāk iespējams klasificēt riskantākos un mazāk riskantos, kas, protams, ir svarīgs aspekts, ko ņem vērā ikviens apdrošinātājs. Šajā sistēmā ir 17 klases, un tām ir konkrēts iedalījums. 1. – 5. ir paaugstināta riska klases, kuras piešķir tiem, kas izraisa negadījumus. 7. – 17. ir pazemināta riska klases, kuras var iegūt tie šoferi, kas neizraisa negadījumus, kā arī regulāri iegādājas OCTA polisi.

Atceries – Bonus-Malus klasi piešķir nevis transportlīdzeklim, bet tā īpašniekam vai turētājam! Tas nozīmē, ka, ja savu mašīnu aizdosi kaimiņam, bet viņš izraisīs avāriju, kritīsies Tava Bonus-Malus klase, nevis viņa.

Iegādājoties OCTA polisi transportlīdzeklim pirmo reizi, piemēram, kad tikko to esi nopircis, Tev tiks piešķirta 6. jeb sākuma klase, kurai nav riska. Bonus-Malus klasi personai piešķir uz vienu gadu, un 15. septembrī tā tiek pārrēķināta. Ja iepriekšējā gadā neesi izraisījis nevienu negadījumu, kā arī OCTA polises apdrošinātais periods gada laikā bijušas vismaz 275 dienas, Tev var tikt piešķirta augstāka klase. Savukārt, ja būsi izraisījis negadījumus, Tava Bonus-Malus klase kritīsies.

Kādēļ ir tik svarīgi, vai Tev piešķirta zemāka vai augstāka riska klase? Jo tā tiešā veidā ietekmē OCTA polises cenu! 1. – 5. klases īpašniekiem OCTAI nosaka piemaksas, bet 7.–17. klases īpašnieki saņem atlaides OCTAI.

  • Apdrošināšanas periods.

Ikviens šoferis zina, ka OCTA polisi var nopirkt uz sekojošiem termiņiem – 3, 6, 9 un 12 mēnešiem. Taču svarīgi ņemt vērā arī to, ka vari ietaupīt, ja pērc OCTA uz ilgāku termiņu, nevis tikai trim mēnešiem.

  • Transportlīdzekļa parametri.

Katrai automašīnai OCTA cena var atšķirties, jo tiem ņemts vērā ne tikai tās modelis, bet arī marka, vecums, pilnā masa un pat krāsa. Jaunākām automašīnām par apdrošināšanu parasti jāmaksā mazāk, jo tās aprīkotas ar dažādām tehnoloģijām, kas samazina negadījumu risku. Tāpat vērā var tikt ņemts arī mašīnas nobraukums, vieta, kur tā reģistrēta (pilsēta vai ciems), un tās pielietošanas mērķis (piemēram, kā taksometrs).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *